Niskokaloryczne domowe sushi

Sobota, 20.11.2021

Niskokaloryczne sushi, które mogą również jeść osoby z IO 🤔

Tak! Łapcie przepis i zróbcie w weekend 🏠🎉

Składniki na 1 rolkę:
🍱 1 płat nori
🍱 pół woreczka ryżu basmati pełnoziarnistego – ok 50 g
🍱 2 łyżki serka Bieluch lekki
🍱 50 g łososia wędzonego
🍱 1/4 awokado
🍱 1/4 mango

Dodatki ( jeśli lubicie, nieobowiązkowe):
🍱 marynowany imbir
🍱 sos sojowy
🍱 wasabi

Dodatkowo potrzebujesz matę bambusową 🎋

Przygotowanie:

1. Ryż gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu i odstawić do ostudzenia.
2. Ryż łączymy z 2 łyżkami serka Bieluch ( połączenie z serkiem sprawia, że ryż się klei).
3. Na macie bambusowej układamy płat nori – śliską strną do maty.
4. Ryż z serkiem rozprowadzamy cienką warstwą pozostawiając na końcu około 2-3 cm wolnego brzegu.
5. Następnie nakładamy łososia, pokrojone w cienkie paseczki awokado i mango.
6. Przy pomocy maty całość zwijamy w ciasny rulon, a następnie delikatnie kroimy ( polecam filmiki na yt, jak ktoś nie ma wprawy)
7. Gotowe sushi podajemy z sosem sojowym i odsączonym, marynowanym imbirem. Możecie też podać porcję wasabi, jeśli lubicie naprawdę ostre smaki 🙂

Smacznego 😊