Dieta dla odporności

Piątek, 18.11.2022

Prawidłowe funkcjonowanie układu immunologicznego, w dużej mierze zależy od zbilansowanej, bogatej w różnorodne składniki odżywcze diety 🍇🍽
 
Wśród nich znajdują się witaminy i mikroelementy, które powinniśmy dostarczać organizmowi wraz z pożywieniem każdego dnia, ponieważ wzmacniają odporność i sprawiają, że możemy skutecznie bronić się przed wirusami i bakteriami.
 
Składniki witaminowe:
– Witamina A: współuczestniczy w tworzeniu komórek układu immunologicznego
– Witamina E: chroni składniki komórek przed niszczącym działaniem wolnych rodników
– Witamina D: wspiera prawidłową pracę układu odpornościowego
– Witamina C: powoduje wzrost aktywności krwinek białych
– Witaminy z grupy B: B6, B9, B12: biorą udział przy tworzeniu przeciwciał i czerwonych ciałek krwi i w dużym stopniu wpływają na odporność.
 
Składniki mineralne:
-Cynk: chroni przed infekcjami, wzmacnia odporność, łagodzi pierwsze objawy przeziębienia
– Selen: jest silnym antyoksydantem chroniącym organizm przed działaniem wolnych rodników
– Żelazo: oddziałuje na tworzenie się i prawidłowe działanie komórek układu odpornościowego
– Miedź: wraz z żelazem umożliwia organizmowi tworzenie czerwonych krwinek
– Magnez: zwiększa sprawność działania układu immunologicznego
– Siarka: wspomaga wytwarzanie immunoglobulin
Bogactwo z natury:
– Kwercetyna: flawonoid, barwnik roślinny, który pomaga zapobiegać i zwalczać wiele infekcji wirusowych
– Kurkumina: osobny wpis na mojej tablicy.
– Kwasy omega 3: wspierają układ immunologiczny i pomagają w walce z infekcjami, niwelują stany zapalne.
– Resweratrol: ma działanie antyoksydacyjne, działa przeciwwirusowo, przeciwgrzybicznie, przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie.
– Propolis i pierzga: wykazują silne działanie antybiotyczne
– Beta-glukan: aktywuje makrofagi, limfocyty T.
 
Gdy nie można dostarczyć wszystkich substancji z diety, możesz skorzystać z wsparcia dobrymi suplementami.

Dodaj komentarz