6 błędów, przez które nie możesz schudnąć

Piątek, 18.11.2022

Staram się jeść zdrowo, ćwiczę, nie jem dużo.
 
Dlaczego nie chudnę?
 
Znasz to?
 
Jeśli choć raz zadałaś sobie takie pytanie sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z poniższych błędów, przez które Twoja waga nie idzie w dół.
 
Błąd nr 1 📟
Masz źle oszacowane zapotrzebowanie kaloryczne. Może być nieprawidłowo wyliczone, wynikać z błędnie założonego współczynnika aktywności fizycznej. Możesz też nie doszacowywać kalorii, nie wliczać czegoś, co zjadłaś lub wypiłaś.
 
Błąd nr 2 🍽
Zbyt mała podaż kalorii, dieta głodówkowa. Często po prostu jemy zbyt mało, a to może skutkować wyhamowaniem metabolizmu. Szczególnie dzieje się tak w sytuacji, gdy po raz kolejny jesteś na diecie. Pozostając zbyt długo na takiej diecie narażasz na szwank swoją tarczycę 😬
 
Błąd nr 3 ⏰
Brak regularności w jedzeniu często powoduje chęć na nieopanowane podjadanie. Post na temat regularności posiłków i jej wpływu na zdrowie znajdziesz w poprzednim wpisie.
 
Błąd nr 4 💦
Picie zbyt małej ilości wody. Szczególnie ma to znaczenie, gdy w diecie jest więcej błonnika. Za mało wody może powodować zaparcia. Na początku może być to nieco trudne, ale z czasem wyrobisz sobie nawyk i przyzwyczaisz się do sięgania po szklankę wody.
 
Błąd nr 5 🥑🛑🍫
Mała różnorodność diety i dzielenie jedzenia na dobre i złe. Przyznaj ile razy myślałaś, że na diecie nie będzie można jeść pizzy, czy batonika? A baza ,,bezpiecznego” i fit jedzenia zawierała wafle ryżowe, produkty 0%, sałatę…
Pamiętaj, że w diecie jest miejsce na każdy produkt, na pizzę i słodycze również 🧁🍰🍬🍫🍕
 
Błąd nr 6 💉 👩‍⚕
Nie badasz się regularnie i nie wiesz, jaki jest stan Twojego zdrowia. Problemy z redukcją mogą wynikać z IO, chorób tarczycy itd. Badania to podstawa.
 
Pamiętaj też, że osiągnięciu wymarzonej wagi nie sprzyja ciągłe myślenie o diecie. Jeśli zrozumiesz, że Twoja dieta to po prostu Twój styl życia, który ma Ci zapewnić zdrowie i dobre samopoczucie, będzie Ci o wiele łatwiej dotrzeć do celu.